Abydos Gate Abydos Gate Abydos Gate
Címoldal Fórum Vendégkönyv Hírek Letöltés Kérdőív E-mail Frissítések Linkek GYIK

Újabb interjú a Stargate Worlds kapcsán


 Szerző: Mascot Kategória: Worlds Dátum: 2006.04.16


Újabb interjú jelent meg a Stargate Worlds kapcsán, amit ezúttal Joe Ybarraval, a Cheyenne Mountain Entertainment alelnökével készítettek. Ybarra beszélt a játszható fajokról, a harcról, a halálról, valamint a tervezett megjelenési dátumról.

Cikk szerzője: Jon Wood

A Játékfejlesztői Konferencia [Game Developer`s Conference] csütörtöki napján alkalmam nyílt interjút készíteni Jon Ybarraval, a Cheyenne Mountain Entertainment alelnökével vadonatúj játékukról, a Stargate Worlds-ről. Ybarra nem új arc a játékiparban, hiszen már ötven játék fejlesztésében részt vett, köztük három MMO-produkcióval, a Shadow of Yserbius, a Shadowbane és a Matrix Online játékokkal.

A Stargate Worlds egyelőre a pre-produkció állapotában van, tehát még nem hoztak meg minden döntést, az előreláthatóan hatvan tagú fejlesztőcsapatnak pedig még csupán a felét hozták össze. Ybarra számos biztos információt megosztott velünk, ahogy a játékkal kapcsolatos gondolataikat és reményeiket is. Állítása szerint a termék nem „orkok az űrben” lesz, hanem egyedi élményt fog nyújtani, ami hű a Csillagkapu világához.

A játék három fő karaktercsoport köré fog épülni. Az első a Szabad Népek, vagyis a jófiúk. Közéjük tartoznak majd az emberek, az Asgard, vagy a Tok’Ra, szóval nagyjából a jók erői. A második csoport az Uralkodó Népek, akik irányítani akarnak,és rabszolgaságba kényszeríteni másokat. A Rendszerurak és más Goa’uldok félelem, és erő által uralkodnak, tehát tökéletes ellentétei a Szabad Népeknek. Ha mindez még nem volna elég, akkor ott van az Entrópia Csoport, akik csak bántani és pusztítani tudnak, a legjobb példa rájuk a Replikátorok. Ezeken felül a fejlesztők majd igyekeznek minél több fajt elérhetővé tenni a játékosoknak. Az Asgardot például a rajongók követelték, amire az MGM rábólintott, tehát a jelenlegi tervek szerint játszható faj lesz. Ybarra ezen kívül megemlítette, hogy valószínűleg majd szimbiótákkal is lehet lenni, ami megadná azt a lehetőséget a játékosoknak, hogy gazdatestet váltsanak, és eldöntsék, hogy viselkedésük alapján Goa’uldok, vagy Tok’Rák legyenek. Ez lehetővé tenné a csoportokon belüli árulást.

Ybarra azt is elárulta, hogy a játék főleg kis csapatok köré fog épülni, a sorozatokhoz hasonlóan négytagúakra. A fejlesztők szeretnék átültetni a játékba a modern gyalogos-harc érzését, és a jó csapatmanőverezést. A játékosok majd fel tudják használni a környezetüket a harc során, például, hogy fedezék mögül tüzelhessenek. A legtöbb MMORPG-játékban a játékosok egy-egy ellen harcolnak, azonban a Stargate Worlds-ben Ybarra szerint „a teljesen egyéni bevetés helyett a játékosok bizonyos területeket fognak lefedni, és lelőhetik azokat, akik a területükre belépnek”. Állítólag a játékban nagy területeket be lehet majd járni, tehát olyan útvonalak követése is lehetséges lesz, ahol nem kell fegyvert használni.

Egy kicsit beszéltünk a játékbeli halálról is. Egy olyan világban, ahol harcolni kell, a halál elkerülhetetlen. Amikor a halálbüntetésről kérdeztem, Ybarra elmondta, hogy még nem dönöttek véglegesen róla, de a filozófiájuk az, hogy „a vásárlót ne büntessük meg”, mert egy dolog egy nehézségnek halálos színezetet adni, azonban egy egészen másik dolog újra, és újra halálbüntetésket kiszabni. Ybarra szerint lehetséges, hogy a meghalt játékosokat ideigelenesen „kiállítanák”. A küldetésekre valószínűleg egy FRED-ként ismert mechanikus szerkezetet vihetünk majd magunkkal, akár egy hátizsákot, és halál esetén visszatérési pontként is lehetne használni.

Végezetül Ybarra elmondta, hogy már most egy nagyon erős csapat dolgozik a projekten, „csupa szenvedélyes MMO-ember, akik minden erejükkel azon dolgoznak, hogy egy nagyszerű sci-fi, egy nagyszerű Csillagkapu-játék szülessen”, ahol „nagy hangsúlyt fektetnek a történetre”. A csapat néhány tagja: „Zeb” Cook, aki a City of Villains kapcsán tett szert hírnévre; Chris Klug, az Earth and Beyond egyik vezető fejlesztője; Josh Kurtz, a World of Warcraft egyik világépítője; Stu Rose, a Blizzard hajdani művészeti igazgatója; valamint Dan Elggrin az Electronic Arts-tól, és ez még korántsem a teljes lista.

Ilyen korai szakaszban Ybarra természetesen nem tudott nyilatkozni a megjelenési időpontról. Reményei szerint 18-24 hónap alatt fejeznék be a játékot, majd további 4-6 hónapot szentelnének a béta-tesztelésre. Ez nagyjából a Stargate: SG-1 tizenkettedik évadjának környékére tenné a Stargate Worlds megjelenését, feltéve, ha a sorozat akkor is futni fog még. Bár ezt természetesen sem a Cheyenne Mountain Enterainment, sem az MGM nem tudja biztosan garantálni, valószínűleg mind az SG-1, mind az Atlantis erős nézettségi adatokat fog produkálni a játék tervezett megjelenési idejében is. Csak találgatni lehet, hogy mi fog történni a sorozatok két, két és fél éve alatt, de Ybarra a következőt mondta: „olyan történetről beszélünk, amit még meg sem írtak”.





Ezt a hírt már 4347 alkalommal olvasták.



 Küldd el ezt a hírt ismerősödnek!
 Itt olvasgathatod a hírarchívumot

Címoldal Fórum Vendégkönyv Hírek Letöltés Kérdőív E-mail Frissítések Linkek GYIK